Νεκρός ο εκδότης Παναγιώτης Μαυρίκος: Κάηκε ζωντανός στην Αττική Οδό

στις

O γνωστός εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη», Παναγιώτης Μαυρίκος, είναι ο άνδρας που απανθρακώθηκε μέσα στο αυτοκίνητό του, Porsche Cayenne, στην Αττική Οδό. Ήταν ένας εκ των βασικών κατηγορουμένων στην υπόθεση των εκβιαστών, μαζί με τους Παναγιώτη Μουσσά και Χρήστο Φράγκου. Είχε συλληφθεί τον Φεβρουάριο του 2016 και στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Η σύζυγός του εκδότη αναγνώρισε, από τα προσωπικά αντικείμενα, τη σορό του στο ΚΑΤ, επιβεβαιώνοντας έτσι τις πληροφορίες των Αρχών. Ήταν λίγο μετά τις 15:00 το μεσημέρι της Πέμπτης (09/06/2016) όταν «σήμανε» συναγερμός σε ΕΛ.ΑΣ. και Πυροσβεστική για φωτιά σε όχημα, στην Αττική Οδό, στο ρεύμα προς Ελευσίνα, στο ύψος του Ηρακλείου. Λίγη ώρα αργότερα, ανασύρθηκε από το αυτοκίνητο απανθρακωμένος ένας άνδρας. Όπως επιβεβαίωσε αρχικά ο Αλέξης Κούγιας, ο άνδρας είναι ο γνωστός εκδότης της εφημερίδας «Ακρόπολη», Παναγιώτης Μαυρίκος. Δεν υπήρξε όμως τροχαίο, γεγονός που αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την ανάφλεξη του αυτοκινήτου. Όπως έγινε γνωστό από τον αρμόδιο αξιωματικό, στο βίντεο από την κάμερα της Αττικής Οδού φαίνεται ότι το πολυτελές τζιπ σταματάει στην άκρη του δρόμου, στην αριστερή πλευρά του ρεύματος κυκλοφορίας προς Ελευσίνα, ενώ έχει τυλιχθεί στις φλόγες. Οδηγοί από άλλα οχήματα έσπευσαν να απεγκλωβίσουν τον άνδρα που βρισκόταν στο φλεγόμενο αυτοκίνητο, αλλά οι πόρτες δεν άνοιγαν.

Ο άνθρωπος λοιπόν που θεωρήθηκε «παιδί-θαύμα» των εκδόσεων -όταν, σε νεαρή ηλικία, κατάφερε να εκδώσει πολλές διαφορετικές εφημερίδες και να λάβει σημαντικά χρηματικά ποσά από κρατική διαφήμιση, είναι νεκρός. Τα αίτια άγνωστα αλλά οι υποψίες πολλές. Ήταν μπλεγμένος σε μια σοβαρή υπόθεση εκβιασμών από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που συμμετείχε ή είχε την ιδιοκτησία και το στόμα του σήμερα έκλεισε, δεν θα μάθουμε πολλές από τις πτυχές της υπόθεσης και εκεί είναι το ύποπτο κομμάτι.

Το χρονικό μιας υπόθεσης που δεν τέλειωσε

Ο Παναγιώτης Μαυρίκος ξεκίνησε από απλός ρεπόρτερ του ΤΗΛΕΑΣΤΥ, είχε ταχεία ανέλιξη όμως ως εκδότης. Ωστόσο, η εκδοτική του δράση υπήρξε αμφιλεγόμενη, εξαιτίας της περίεργης στρατηγικής που ακολουθούσε. Ο γνωστός εκδότης παρακολουθούσε στην Επιτροπή Σημάτων του υπουργείου Εμπορίου τον χρόνο λήξης των σημάτων και, μόλις διαπίστωνε ότι οι κάτοχοί τους δεν ανανέωναν τους τίτλους, έσπευδε και τους κατοχύρωνε.

Συνήθως επέλεγε ιστορικούς τίτλους εφημερίδων («Ακρόπολις», «Μεσημβρινή», «24 Ωρες», «Επικαιρότητα») προκαλώντας την οργή, την ενόχληση ακόμα και τη λήψη ασφαλιστικών μέτρων εναντίον του. Παράλληλα, είχε ως στόχο την προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερης κρατικής διαφήμισης.

Συνήθιζε να στέλνει ονομαστικές επιστολές προς τους εκάστοτε υπουργούς, απαιτώντας να συμπεριλάβουν στα σώματα των εφημερίδων πέντε φύλλα από τα έντυπα που εξέδιδε. Όταν δεν επετύγχανε τον στόχο του, έστελνε επιστολές διαμαρτυρίας μέχρι να τα καταφέρει.

Εκτός από την κρατική διαφήμιση και τις εκδοτικές του ικανότητες, υπήρξε και αντιπρόεδρος του Ψυχιατρικού νοσοκομείου -είχε παραχωρήσει, μάλιστα, το μισθό του στο ίδρυμα, σημειώνοντας πως ήταν συναισθηματικά δεμένος με αυτό, λόγω της περιπέτειας ενός συγγενικού του προσώπου.

Πριν από την ενασχόληση του με το ρεπορτάζ και τη δημοσιογραφία, ο Παναγιώτης Μαυρίκος ήταν υπάλληλος στη ΔΕΗ. Σε αυτήν γνωρίστηκε με τη σύζυγό του Ευαγγελία, με την οποία απέκτησαν μία κόρη, την Σοφία.

Ο τρόπος που ο κ. Μαυρίκος εξασφάλιζε την κρατική διαφήμιση για τις εφημερίδες του παρέμενε «θολός» για πολλά χρόνια. Όπως αποκαλύφθηκε, όταν «έσκασε» η υπόθεση με το κύκλωμα δημοσιογράφων-εκβιαστών και με βάση το κατηγορητήριο εις βάρος του Παναγιώτη Μαυρίκου και των συνεργατών του, Παναγιώτη (Τάκη) Μουσσά και Χρήστου Φράγκου, οι τρεις τους είχαν συγκροτήσει εγκληματική ομάδα, εκβιάζοντας κυβερνητικούς υπαλλήλους, με σκοπό να λαμβάνουν «ζεστό» χρήμα μέσω κρατικής διαφήμισης, την οποία μοίραζαν σε sites, πολλές φορές ανύπαρκτα, σε blogs με πολύ χαμηλή επισκεψιμότητα ή ιστοσελίδες-σφραγίδες, που δημιουργούνταν με μοναδικό σκοπό να απορροφούν χρήμα από δημόσιους οργανισμούς.

Όπως είχε γράψει το «Πρώτο ΘΕΜΑ», το διάστημα από τις 12 Φεβρουαρίου του 2016, όταν η δράση της ομάδας των «δημοσιογράφων» είχε τεθεί στο επίκεντρο της Ασφάλειας και οι συνομιλίες των Μουσσά, Φράγκου και Μαυρίκου με την Αμαλία Κάτζου, που κατήγγειλε τον εκβιασμό, αλλά και με άλλους δημοσιογράφους, εκδότες ή διαχειριστές ιστοσελίδων καταγράφονταν μέσω συνακροάσεων ή με άλλα τεχνικά μέσα, αποκαλύφθηκε το «modus operandi» του πυρήνα των εκβιαστών.

Από τον τρόπο λειτουργίας της εγκληματικής ομάδας, όπως αποκαλούνταν οι Μουσσάς, Φράγκου και Μαυρίκος από την Ελληνική Αστυνομία, προέκυψε, με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, πώς επιχειρούσαν τις δοσοληψίες για να εισπράττουν κρατική διαφήμιση, η οποία διοχετευόταν από εταιρείες μονοπωλιακού χαρακτήρα, όπως η ΕΥΔΑΠ.

Οι φερόμενοι εκβιαστές, με προεξάρχοντα τον 50χρονο Τάκη Μουσσά, ο οποίος εμφανίζεται στις περισσότερες απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες και φέρεται ως ο ιθύνων νους της ομάδας, αφού λάμβαναν διαβεβαιώσεις από την Αμαλία Κάτζου ότι θα πληρωθούν με κρατικό χρήμα για να διαφημίσουν το έργο της ΕΥΔΑΠ, φέρονται ότι έδιναν οδηγίες σε διαχειριστές ιστοσελίδων, με τις οποίες συνεργάζονταν, να σταματήσουν την κριτική στην κυβέρνηση ή και να ξεκινήσουν θετικά δημοσιεύματα υπέρ συγκεκριμένων υπουργών.

Οι τρεις «δημοσιογράφοι»-μέλη του κυκλώματος φαίνεται ότι θεωρούσαν την Αμαλία Κάτζου, επικεφαλής του Γραφείου Τύπου της ΕΥΔΑΠ, ως το πρόσωπο που λειτουργούσε σαν να είναι το «βαθύ λαρύγγι» της ομάδας των εκβιαστών στο Μέγαρο Μαξίμου.

Ο Παναγιώτης Μαυρίκος είχε βρεθεί στην επικαιρότητα λίγο πριν έρθει στο φως η υπόθεση των εκβιασμών, όταν, μέσα από τη συχνότητα της ΕΡΤ, είχε επιτεθεί στον τότε πρόεδρο της ΝΔ, Βαγγέλη Μεϊμαράκη.

Όπως είχε προκύψει τότε, από τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στη «Διαύγεια», η διοίκηση της ΝΕΡΙΤ είχε αρχικά αποφασίσει την παραχώρηση δωρεάν χρόνου και χώρου προβολής στα site της εφημερίδας «Ακρόπολη» και «24 Ώρες», έναντι 3.000 ευρώ μηνιαίως.

Η σύμβαση εν συνεχεία είχε ανανεωθεί από τη διοίκηση της ΕΡΤ, με την επαναλειτουργία της, με τη διαφορά ότι οι «24 Ώρες» αντικαταστάθηκαν από την αθλητική εφημερίδα «Αθλητική Ημέρα», συμφερόντων του ίδιου επιχειρηματία.

Τι συνέβη όμως σήμερα

Το αυτοκίνητο, το οποίο ανήκει στη σύζυγο του γνωστού εκδότη, έπιασε φωτιά, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, με τις Αρχές να εξετάζουν τα ενδεχόμενα είτε της μηχανικής βλάβης, είτε της έκρηξης μηχανισμού που είχε τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο. Για το λόγο αυτό στο σημείο έχουν σπεύσει και πυροτεχνουργοί της Ασφάλειας.Η αστυνομία επικοινώνησε με την ιδιοκτήτρια του οχήματος και σύζυγο του εκδότη, η οποία είπε ότι το αυτοκίνητο το είχε πάρει ο σύζυγός της. Λίγο μετά τις 17:00 η σύζυγος του εκδότη κλήθηκε για αναγνώριση της σορού στο νοσοκομείο ΚΑΤ.

Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι ο οδηγός έχασε τον έλεγχο του οχήματός του κάτω από άγνωστες συνθήκες, στη συνέχεια το όχημα χτύπησε πάνω σε τοιχίο στην αριστερή λωρίδα και πήρε φωτιά, με αποτέλεσμα αυτός να εγκλωβιστεί στο αυτοκίνητο και να βρει τραγικό θάνατο. Ωστόσο, λίγο αργότερα, η ΕΛ.ΑΣ ανέφερε ότι δεν υπήρξε τροχαίο.

Εμάς πάντως μα φαίνεται πως πρόκειται για αυτό που κατανοεί όλος ο απλός κόσμος, υπόθεση ξεκαθαρίσματος λογαριασμών και κλεισίματος στόματος, για να μην πει αυτά που δεν πρέπει να ακουστούν σε μια τόσο σοβαρή υπόθεση. Το μόνο που μένει πλέον είναι να αποδειχθεί ο ισχυρισμός μας και να μάθουμε τον θύτη αυτής της ανάφλεξης.

Advertisements

Οι Αριστερές δράσεις δημοσιεύουν κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s